ћетодичний центр —умського обласного ≥нституту п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти
ћетодичний центр (дал≥ ћ÷) —умського обласного ≥нституту п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти (—ќ≤ѕѕќ) Ц структурний п≥дрозд≥л ≥нституту та науково-методична установа системи п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти, що зд≥йснюЇ д≥¤льн≥сть, повТ¤зану з орган≥зац≥Їю п≥сл¤дипломноњ осв≥ти педагог≥чних кадр≥в; п≥двищенн¤м њх науково-методичного р≥вн¤, фаховоњ майстерност≥ та наданн¤м методичноњ допомоги педагог≥чним ≥ кер≥вним прац≥вникам дошк≥льних, загальноосв≥тн≥х профес≥йно-техн≥чних та позашк≥льних навчальних заклад≥в.
–оботу ћ÷ ≥нституту забезпечуЇ його зав≥дувач Ц ёрченко Ћюдмила ≤ван≥вна та 13 методист≥в. ѕ≥дпор¤дкований ћ÷ проректору з навчально-методичноњ роботи Ц ”довиченко ≤рин≥ ¬≥тал≥њвн≥.
ћета, основн≥ функц≥њ, завданн¤ та напр¤ми д≥¤льност≥
ћетою д≥¤льност≥ ћ÷ Ї орган≥зац≥¤ безперервноњ роботи методичноњ служби област≥, п≥двищенн¤ науково-методичного р≥вн¤ ≥ фаховоњ майстерност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в дошк≥льних, загальноосв≥тн≥х, профес≥йно-техн≥чних та позашк≥льних навчальних заклад≥в.
ќсновн≥ функц≥њ д≥¤льност≥ ћ÷
÷≥льов≥ функц≥њ:
≥нформац≥йно-коригуюча Ц спр¤мована на корекц≥ю та оновленн¤ ≥нформац≥њ, ¤ка пост≥йно зм≥нюЇтьс¤ в результат≥ розвитку сусп≥льства ≥ науки, впровадженн¤ нових осв≥тн≥х технолог≥й;
компенсаторна Ц наданн¤ педагогам ≥нформац≥њ, ¤ка не була отримана п≥д час навчанн¤ дл¤ здобутт¤ вищоњ педагог≥чноњ осв≥ти;
в≥дновлювальна Ц оновленн¤ знань ≥ вм≥нь, ¤к≥ були частково або повн≥стю втрачен≥ в процес≥ трудовоњ д≥¤льност≥;
прогностична (або випереджальна) Ц врахуванн¤ перспективи розвитку осв≥ти та управл≥нн¤ осв≥тою, спр¤муванн¤ на використанн¤ нов≥тн≥х ≥дей та технолог≥й у педагог≥чн≥й, кер≥вн≥й практиц≥.
ќрган≥зац≥йн≥ функц≥њ:
д≥агностична Ц систематичне вивченн¤ реального стану та р≥вн¤ профес≥йноњ компетентност≥ педагог≥чних та кер≥вних кадр≥в;
моделююча Ц моделюванн¤ зм≥сту, форм ≥ метод≥в п≥двищенн¤ фаховоњ квал≥ф≥кац≥њ кадр≥в;
орган≥зац≥йно-координуюча Ц удосконаленн¤ координац≥њ д≥¤льност≥ субТЇкт≥в п≥двищенн¤ профес≥йноњ компетенц≥њ на р≥зних р≥вн¤х (в≥д обласного ≥нституту п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти до методичних каб≥нет≥в та обТЇднань (кафедр) навчальних заклад≥в) з метою уникненн¤ дублюванн¤ у зм≥ст≥ та орган≥зац≥њ роботи з педагог≥чними та кер≥вними кадрами;
контрольно-≥нформац≥йна Ц створенн¤ та п≥дтримка зворотного звТ¤зку, системи ≥нформац≥йного забезпеченн¤ (бази даних про ¤к≥сн≥ та к≥льк≥сн≥ показники, зм≥ни) на вс≥х р≥вн¤х структурних п≥дрозд≥л≥в п≥двищенн¤ профес≥йноњ компетентност≥ кадр≥в;
маркетингова Ц п≥двищенн¤ профес≥йноњ компетентност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в та конкурентноздатност≥ п≥дрозд≥лу з урахуванн¤м економ≥чних, ≥нновац≥йних, ф≥нансових, соц≥альних та ≥нших умов формуванн¤ реклами, ц≥ноутворенн¤ осв≥тн≥х послуг у навчальних закладах, установах осв≥ти.
—оц≥ально-психолог≥чн≥ функц≥њ спр¤мован≥ на попул¤ризац≥ю †††п≥двищенн¤ р≥вн¤ профес≥йноњ компетентност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в, що маЇ спри¤ти мотивац≥њ та розвитку њх творчоњ активност≥.
Ќапр¤ми д≥¤льност≥ ћ÷
науково-методичний Ц †проведенн¤ фундаментальних досл≥джень у галуз¤х: методолог≥њ, зм≥сту, теор≥њ управл≥нн¤ осв≥тою; орган≥зац≥¤ науково-досл≥дноњ роботи; супров≥д процесу атестац≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в, навчальних заклад≥в, викладанн¤ базових дисципл≥н;
плануючо-орган≥зац≥йний Ц орган≥зац≥¤ та проведенн¤ науково-методичних заход≥в дл¤ вс≥х категор≥й педагог≥чних прац≥вник≥в; робота з обдарованими д≥тьми; орган≥зац≥¤ представницьких заход≥в тощо;
експериментально-досл≥дний Ц досл≥дженн¤, експериментальна перев≥рка, апробац≥¤ осв≥тн≥х ≥нновац≥й в галуз≥ дидактики, педагог≥ки, психолог≥њ, методики, фаху, державного управл≥нн¤ осв≥тою, осв≥тнього менеджменту тощо;
навчальний Ц просв≥тницька робота в систем≥ осв≥ти, попул¤ризац≥¤ передового педагог≥чного досв≥ду та ≥нновац≥й в осв≥т≥;
≥нформац≥йно-анал≥тично-консалтинговий Ц наданн¤ ≥нформац≥йних послуг закладам осв≥ти, зб≥р, анал≥з, систематизац≥¤, обробка, узагальненн¤ ≥нформац≥њ;
психолого-педагог≥чний Ц в≥дпов≥дний супров≥д навчально-виховного процесу в загальноосв≥тн≥х навчальних закладах, консультуванн¤ педагог≥чних прац≥вник≥в;
редакц≥йно-видавничий †Ц розробка, виданн¤, редагуванн¤, рецензуванн¤ науково-методичних пос≥бник≥в, рекомендац≥й, статей тощо;
коригуючий Ц †координац≥¤ методичноњ роботи педагог≥в та кер≥вних кадр≥в област≥ в атестац≥йний та п≥сл¤атестац≥йний пер≥оди.
ќсновн≥ завданн¤ д≥¤льност≥ ћ÷:
- орган≥зац≥¤ безперервного удосконаленн¤ фаховоњ майстерност≥ та п≥двищенн¤ профес≥йноњ компетентност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в галуз≥ осв≥ти;
- трансформуванн¤ наукових ≥дей у практику д≥¤льност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в заклад≥в осв≥ти;
- участь в експертн≥й оц≥нц≥ ¤кост≥ та результативност≥ навчально-виховноњ роботи педагог≥чних прац≥вник≥в в≥дпов≥дно до державних осв≥тн≥х та осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йних стандарт≥в, план≥в, програм, розкладу зан¤ть тощо;
- орган≥зац≥¤ пошукових досл≥джень у галуз≥ розробки, впровадженн¤ методик ≥ технолог≥й навчанн¤ та вихованн¤, удосконаленн¤ форм ≥ метод≥в роботи з педагог≥чними та кер≥вними прац≥вниками у галуз≥ осв≥ти, участь в орган≥зац≥њ д≥¤льност≥ експериментальних педагог≥чних майданчик≥в, творчих груп тощо;
- координац≥¤ д≥¤льност≥ методичних каб≥нет≥в, методичних обТЇднань (кафедр) загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в;
- сп≥впрац¤ з обласними ≥нститутами п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти, вищими педагог≥чними навчальними закладами та науково-досл≥дними установами, громадськими орган≥зац≥¤ми;
- орган≥зац≥¤ ≥ проведенн¤ представницьких педагог≥чних заход≥в: педагог≥чних виставок, творчих зв≥т≥в, конкурс≥в, науково-практичних конференц≥й, сем≥нар≥в, нарад, педагог≥чних читань тощо;
- орган≥зац≥¤ обласних заход≥в роботи з талановитою учн≥вською молоддю, шл¤хом проведенн¤ ол≥мп≥ад, турн≥р≥в, конкурс≥в, тренувальних збор≥в тощо;
- проведенн¤ ≥нформац≥йно-пошуковоњ роботи, створенн¤ каталог≥в, картотек, банк≥в педагог≥чноњ ≥нформац≥њ, передового педагог≥чного досв≥ду тощо;
- анал≥з кадрового складу вчител≥в област≥, вивченн¤ ¤кост≥ кер≥вного складу загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в, визначенн¤ потреб у п≥двищенн≥ квал≥ф≥кац≥њ в≥дпов≥дних прац≥вник≥в та наданн≥ в≥дпов≥дноњ методичноњ допомоги;
- розробка, апробац≥¤ та впровадженн¤ осв≥тн≥х систем, технолог≥й навчанн¤ та вихованн¤, перспективного педагог≥чного досв≥ду, в практику роботи дошк≥льних, загальноосв≥тн≥х, профес≥йно-техн≥чних та позашк≥льних навчальних заклад≥в, консультуванн¤ сучасних форм методичноњ роботи закладу;
- створенн¤ належних умов дл¤ безперервного фахового вдосконаленн¤, п≥двищенн¤ профес≥йноњ компетентност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в;
- орган≥зац≥¤ ≥ проведенн¤† (зг≥дно плану роботи ќ≤ѕѕќ) педагог≥чноњ практики на курсах п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ, спецкурс≥в дл¤ вчител≥в област≥;
- впровадженн¤ в практику роботи результат≥в науково-педагог≥чних досл≥джень;
- методичний супров≥д (вивченн¤, коригуванн¤, розробка рекомендац≥й) викладанн¤ базових дисципл≥н ≥ виконанн¤ державних стандарт≥в у закладах осв≥ти;
- ви¤вленн¤ проблем, повТ¤заних з орган≥зац≥Їю навчально-виховного процесу в загальноосв≥тн≥х навчальних закладах та п≥д час курсовоњ п≥дготовки; вивченн¤ стану питанн¤ на м≥сц¤х, зд≥йсненн¤ заход≥в щодо њх усуненн¤;
- попул¤ризац≥¤ ≥ розповсюдженн¤ методичноњ л≥тератури, ¤ка видаЇтьс¤ —ќ≤ѕѕќ або рекомендованоњ ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни;
- участь у науково-методичних, осв≥тн≥х та представницьких заходах (м≥жнародного, ¬сеукрањнського, обласного, районного р≥вн≥в) ¤к-то конференц≥¤х, зТњздах, сем≥нарах, нарадах, референдумах тощо;
- науково-методичний супров≥д процесу атестац≥њ, апробац≥њ, ≥нновац≥йноњ осв≥тньоњ д≥¤льност≥;
- розробка та спри¤нн¤ виданню науково-методичних пос≥бник≥в, рекомендац≥й, статей тощо.
—умський обласний центр зовн≥шнього незалежного оц≥нюванн¤ та мон≥торингу ¤кост≥ осв≥ти
—умський обласний центр зовн≥шнього незалежного оц≥нюванн¤ та мон≥торингу ¤кост≥ †Ц структурний п≥дрозд≥л —умського обласного ≥нституту п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти дл¤ науково-методичного ≥ орган≥зац≥йного забезпеченн¤ управл≥нн¤ ¤к≥стю осв≥ти в рег≥он≥ та зд≥йсненн¤ зовн≥шнього оц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень випускник≥в навчальних заклад≥в системи загальноњ середньоњ осв≥ти.
÷ентр зд≥йснюЇ свою д≥¤льн≥сть у взаЇмод≥њ з≥ структурними п≥дрозд≥лами ”правл≥нн¤ осв≥ти ≥ науки ќƒј, районними управл≥нн¤ми (в≥дд≥лами) осв≥ти, районними (м≥ськими) методичними каб≥нетами, —умським обласним ≥нститутом п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти, з≥ створеними при них ком≥с≥¤ми ≥ органами, а також з осв≥тн≥ми установами ≥ педагогами.
–оботу центру забезпечуЇ його зав≥дувач Ц уртась —ерг≥й јнатол≥йович та 12 методист≥в. ѕ≥дпор¤дкований ÷ентр ≤-му проректору з начально-методичноњ роботи ЅЇлковському ¬¤чеславу ¬асильовичу.
ћета, основн≥ функц≥њ, завданн¤ та напр¤ми д≥¤льност≥
ћетою д≥¤льност≥ —умського обласного центру зовн≥шнього незалежного оц≥нюванн¤ та мон≥торингу ¤кост≥ осв≥ти Ї:
- Ќауково-методичне забезпеченн¤ ефективноњ д≥¤льност≥ орган≥в управл≥нн¤ осв≥тою з питань контролю результативност≥ осв≥тнього процесу, л≥цензуванн¤, атестац≥њ та акредитац≥њ осв≥тн≥х установ.
- ћон≥торинг ¤к≥сних зм≥н у створенн≥ ефективноњ структури загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в рег≥ону.
- –озробка пропозиц≥й щодо л≥ценз≥йних умов наданн¤ осв≥тн≥х послуг.
- –озробка рекомендац≥й щодо удосконаленн¤ наукових основ управл≥нн¤ ¤к≥стю осв≥ти.
- Ќауково-методичне забезпеченн¤ проведенн¤ педагог≥чних експертиз осв≥тньоњ д≥¤льност≥, зд≥йсненн¤ науково-методичного мон≥торингу ¤кост≥ навчально-виховного процесу.
- –озробка рег≥ональних компонент≥в осв≥тн≥х стандарт≥в, метод≥в ≥ засоб≥в реал≥зац≥њ стандарт≥в, оц≥нка ¤кост≥ навчанн¤.
- ”часть у проведенн≥ атестац≥йноњ експертизи заклад≥в осв≥ти, њх кер≥вник≥в та заступник≥в, а також педагог≥чних кадр≥в.
- ѕ≥дготовка рекомендац≥й щодо методик д≥агностики ¤кост≥ осв≥ти на основ≥ напрацювань критер≥њв ¤кост≥ знань, навчальних ум≥нь ≥ практичних навичок.
- Ќапрацюванн¤ зм≥сту ≥ процедур атестац≥њ педагог≥в, кер≥вник≥в заклад≥в осв≥ти та њх заступник≥в, заклад≥в осв≥ти.
- –озробка програм спецкурс≥в, тез лекц≥й, практичних та лабораторних зан¤ть дл¤ курс≥в п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ з питань експертизи навчально-виховних заклад≥в та оц≥нки д≥¤льност≥ кер≥вних та педагог≥чних кадр≥в, ознайомленн¤ з≥ зм≥стом технолог≥њ мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти та незалежного зовн≥шнього тестуванн¤.
- –озробка модул≥в з питань зовн≥шнього незалежного тестуванн¤ та мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти дл¤ курс≥в п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в.
- оординац≥¤ д≥¤льност≥ та наданн¤ науково-методичних консультац≥й районним (м≥ським) методичним службам з питань практики експертноњ д≥¤льност≥ та технолог≥њ проведенн¤ мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти та незалежного зовн≥шнього тестуванн¤.
- оординац≥¤ д≥¤льност≥ навчально-екзаменац≥йних центр≥в на м≥сц¤х, в ¤ких в≥дбуваЇтьс¤ проходженн¤ випускниками компТютерного тестуванн¤.
- –озробка робочого та рекомендац≥йно-консультативного матер≥алу дл¤ зд≥йсненн¤ мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти та незалежного зовн≥шнього тестуванн¤.
- –озробка робочих матер≥ал≥в дл¤ експертиз навчальних заклад≥в.
- ¬еденн¤ Їдиного л≥ценз≥йного реЇстру навчальних заклад≥в, що отримали л≥ценз≥ю на право наданн¤ осв≥тн≥х послуг.
- ”часть у розробц≥ та реал≥зац≥њ м≥жнародних програм ≥ проект≥в у межах осв≥тньоњ галуз≥.
- ѕроведенн¤ циклу сем≥нар≥в дл¤ спец≥ал≥ст≥в районних (м≥ських) управл≥нь осв≥тою, кер≥вник≥в ¬Ќ« щодо впровадженн¤ зовн≥шнього незалежного тестуванн¤ та мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти.
† ќсновн≥ функц≥њ д≥¤льност≥ ÷ентру
- —творенн¤ Їдиноњ системи д≥агностики ≥ контролю стану осв≥ти на вс≥х р≥вн¤х (рег≥ональний Ц субрег≥ональний Ц ≥нституц≥йний Ц локальний), зд≥йсненн¤ мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти та незалежного зовн≥шнього тестуванн¤ рег≥ону.
- —творенн¤ адаптивних методик д≥агностики ¤кост≥ осв≥ти на основ≥ розробки вим≥рник≥в ¤кост≥ осв≥ти, навчальних ум≥нь та практичних зд≥бностей учн≥в.
- јнал≥з ¤кост≥ осв≥ти учн≥в з осв≥тн≥х областей ≥ предмет≥в; виробленн¤ шкал оц≥нок ≥ критер≥њв результативност≥ педагог≥чноњ прац≥.
- –озробка зм≥сту ≥ процедур атестац≥њ учн≥в, кер≥вник≥в ≥ осв≥тн≥х установ; анал≥з р≥вн¤ предметноњ ≥ профес≥йноњ п≥дготовки педагог≥чних прац≥вник≥в ≥ кер≥вник≥в.
- ѕ≥дготовка бази стандартизованих тестових завдань ≥ в≥дпов≥дних ≥нформац≥йно-рекомендац≥йних матер≥ал≥в.
- ¬ивченн¤ досв≥ду управл≥нн¤ ¤к≥стю осв≥ти за кордоном, в ≥нших рег≥онах ”крањни ≥ визначенн¤ можливостей його використанн¤ в —умськ≥й област≥, налагодженн¤ зв'¤зк≥в та обм≥н досв≥дом роботи з ≥ншими рег≥ональними в≥тчизн¤ними та заруб≥жними центрами мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти та незалежного зовн≥шнього тестуванн¤.
- Ќаукова, методична, експертно-консультац≥йна допомога органам управл≥нн¤ осв≥тою р≥зних р≥вн≥в, методичним центрам ≥ каб≥нетам, осв≥тн≥м установам ≥ окремим педагогам у питанн¤х д≥агностики ¤кост≥ осв≥ти та проведенн¤ зовн≥шнього незалежного тестуванн¤.
Ќапр¤ми д≥¤льност≥ ÷ентру
Ќапр¤ми д≥¤льност≥ ÷ентру в≥дпов≥дають новим тенденц≥¤м розвитку системи рег≥онального управл≥нн¤ ¤к≥стю осв≥ти, запровадженню мон≥торингових досл≥джень та зовн≥шнього незалежного оц≥нюванн¤, а саме:
- проведенн¤ зовн≥шнього оц≥нюванн¤ з украњнськоњ мови, математики та ≥стор≥њ;
апробац≥¤ тест≥в з ф≥зики, х≥м≥њ, б≥олог≥њ, географ≥њ;
- квал≥ф≥кована п≥дготовка ≥нструктор≥в, екзаменатор≥в, кер≥вник≥в пункт≥в тестуванн¤;
- проведенн¤ тренувальних тестувань учн≥в за схемами та технолог≥¤ми зовн≥шнього оц≥нюванн¤;
- зд≥йсненн¤ роз'¤снювальноњ роботи серед учн≥в, батьк≥в та формуванн¤ позитивноњ громадськоњ думки через засоби масовоњ ≥нформац≥њ;
- участь у м≥жнародному пор≥вн¤льному досл≥дженн≥ математичноњ та природничоњ осв≥ти учн≥в 4-х ≥ 8-х клас≥в за проектом “≤ћSS;
- участь у створенн≥ обласноњ системи мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти.
ќсновн≥ завданн¤ д≥¤льност≥ ÷ентру:
- реал≥зац≥¤ конституц≥йних прав громад¤н на р≥вний доступ до осв≥ти;
- зд≥йсненн¤ мон≥торингових досл≥джень у загальноосв≥тн≥х навчальних закладах —умськоњ област≥;
- проведенн¤ незалежного зовн≥шнього оц≥нюванн¤ випускник≥в загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в.
|